Український інститут національної пам’яті презентує інтерактивний підручник "Бабин Яр: пам’ять на тлі історії. Путівник для вчителя". Він є складовою великого проекту з відновлення та збереження пам’яті про Бабин Яр, започаткованого Інститутом з 2016 року спільно із Українським центром вивчення історії Голокосту, Громадським комітетом для вшанування пам’яті жертв Бабиного Яру, Музеєм історії міста Києва та багатьма іншими учасниками.
В межах проекту створено однойменну віртуальну виставку “Бабин Яр: пам’ять на тлі історії”, документальний фільм "Бабин Яр у пошуках пам’яті", видано методичний посібник “Бабин Яр: пам’ять на тлі історії”, проведено серію семінарів для педагогів.
Інтерактивний підручник формує середовище пам’ятання про трагедію поза контекстом «круглих» дат. Вчителі та учні зможуть на прикладі матеріалів виставки та документального фільму про Бабин Яр розглянути проблемні питання, пов’язані з пам’яттю про жертви Другої світової війни. Вони допоможуть також проводити інтерактивні уроки, виховні заходи, досліджувати особливості місцевої історії та пам’яті про Другу світову війну, розвивати критичне мислення та цікавість до історії, заохочувати вшанування пам’яті жертв Голокосту та інших жертв нацистських злочинів часів Другої світової війни.
Переглянути інтерактивний підручник можна тут.
«Український інститут національної памʼяті провадить роботу зі збереження памʼяті про трагедію Бабиного Яру, що засвідчує злочини проти людяності як нацистського, так і комуністичного тоталітарних режимів. Адже, радянська влада усіляко знищувала пам'ять про цю трагедію, і наше завдання сьогодні – поєднати зусилля у відновленні історичної правди про Бабин Яр тих, хто працює з цією темою. Інтерактивний підручник розроблений для педагогів у форматі конструктора занять, а сама тема розглядається комплексно – через історичний, філософський, культурологічний та інші підходи. Це добрий приклад взаємодії громадськості та держави для формування культури памʼяті через педагогічне середовище» – зазначає Голова Українського інституту національної пам’яті Володимир В’ятрович.
Над методичною розробкою підручника працювала група висококваліфікованих вчителів історії та методистів з усієї України, зокрема Олександра Козорог, досвідчений методист, тренер неформальної освіти, координатор освітніх програм Української Гельсінської спілки з прав людини та Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини»; Наталія Герасим, досвідчений методист, що спеціалізується на усній історії та інформаційних технологіях викладання, завідувач міського методичного центру Управління освіти Чернівецької міської ради.
Як зазначає редактор-упорядник проекту Віталій Бобров: «Інтерактивна версія путівника для вчителя є унікальним ресурсом, адже вона дозволяє не лише надати матеріали освітянам, але й залучити користувачів у створення уроків та поповнення збірника. Інтерактивний путівник містить спеціальний модуль-конструктор занять, який дозволяє адаптувати заняття, створювати нові плани заходів та ділитися ними з колегами. Важливо також наголосити, що проект зорієнтований на зв'язки між історією, пам'яттю та сьогоденням. Вже наявні практичні заняття покликані допомогти вчителю організувати зі своїми учнями обговорення питань, пов'язаних з історичною пам'яттю та, зокрема, пам'яттю про Бабин Яр. Навчальні матеріали створено освітянами для освітян; велика вдячність за створення такого ресурсу авторському колективу та науковим консультантам проекту. Проект також є прикладом співпраці громадських організацій та Української держави в особі Українського інституту національної пам'яті».